Co to są systemy harmonogramowania pracy? Najprostsza odpowiedz to takie systemy, które wspomagają kadrę kierowniczą w układaniu planu pracy pracowników.

To jednak bardzo prosta odpowiedz i ta odpowiedz to jedynie czubek góry lodowej. Nowoczesne systemy do harmonogramowania pracy to skomplikowane rozwiązania informatyczne, które mają za zadnia maksymalnie wykorzystać potencjał firmy, w tym ludzki, jak i infrastruktury do jak najlepszej organizacji pracy.

W przypadku systemów ERP, harmonogramowanie to bardzo istotny etap w zarządzaniu produkcją. Jednak tam system informatyczny nie ma za dużego pola manewru. Wdrożony system klasy ERP jest odpowiednio ustawiony pod konkretną firmę i specyfikację pracy. Oczywiście człowiek ma kluczowe znaczenie w tym łańcuchu, może w każdym momencie zatrzymać pewien etap a w innym może skierować dodatkowych pracowników. Jednak tak jak mówiłem jest to mało elastyczny system, który działa bardzo dobrze w obszarze harmonogramowania produkcji.

Nowoczesny system, dzięki którym możemy usprawnić działania pracowników, przypisać do stanowiska, obliczyć czas i jakość wykonywanej pracy to przyszłość.

Takie systemy oczywiście są już w użyciu, jednak zaledwie parę % przedsiębiorstw z niego korzysta. Mowa oczywiście o narzędziu Workflow, które jest nowoczesnym rozwiązaniem w dziedzinie informatyki.

Workflow, a więc przepływ pracy jest systemem, który w odpowiednich rękach daje ogromne możliwości organizacji pracy. System w aspekcie harmonogramowania pracy, jest wartościowym narzędziem każdego kierownika. Dzięki workflow manager może z łatwością przeglądać czas pracy i jakość wykonywanych usług każdego pracownik.a Dzięki takiej wiedzy, może ustawiać harmonogram dla każdego pracownika, biorąc pod uwagę jego umiejętności i aktualne zapotrzebowanie firmy.