Promocja firmy, produktu, strony www odbywa się różnymi formami. Część z nich jest płatna, część darmowa, w niektórych przypadkach firma własnymi zasobami decyduje się na marketing a w innych wykorzystuje do tego zewnętrzne firmy.

Mianownik jest jednak wspólny dla wszystkich kanałów marketingu oraz celów. Pozyskanie klienta! Cały marketing ma na celu pozyskanie klienta. To właśnie ta definicja zapoczątkowała marketing.

Jednym z najpopularniejszych i najbardziej rozpowszechnionych form marketingu jest poczta email. Za pomocą poczty dzienne miliony reklam się przewija. Większość z nich to spam, ale nie o tym mowa w tym artykule. Firmy wykorzystują mailową formę reklamy dla własnych produktów czy usług tylko dlatego, bo jest to darmowa forma marketingu. Oczywiście można do tego celu wykupić płatne usługi, które pomagają rozsyłać informacje mailowo, dając pełne raporty, itp. Jednak nie jest to niezbędne do reklamowania się za pomocą emaila.

Zaletą tej formy pozyskiwania klienta jest również to iż każda firma korzysta z poczty elektronicznej, a pozyskanie adresu mailowego danej firmy czy osoby nie stanowi żadnego problemu. Jest to publiczna wiadomość i każda szanująca się firma, czy osoba takie adresy normalnie udostępnia do publikacji.

Inną zaleta rozsyłania reklamy za pomocą poczty email jest z pewnością to, iż dociera w przeciągu kilku sekund/minut. Dostęp do poczty email jest już możliwy i popularny z dowolnego urządzenia mobilnego. Każdy przedsiębiorca ma ze sobą tablet lub smartfon, na którym systematycznie przegląda pocztę email.

A więc jedną z form marketingu jest poczta email, która była, jest i jeszcze długo będzie bardzo popularna. Wszystko pozostaje w rekach marketerów, którzy musza poprzez tą formę zachęcić do kupna produktu.